vasárnapi pillanatok...

Ezt a bejegyzést Édesanyám megnyugtatására szánom. Lássd kedves, hogy nem éhezek, a képek önmagukért beszélnek.:) A hétvégén eltüntek a gyerekek...a fiúk az apukánál, a kislány a nagynénjénél. így olyan csend volt, hogy még nekem is szokatlan volt. Nincs gyerek nincs probléma, nincsenek szülők házibuli!:)
Kávéfőzőgép: caffe latte machiatót készíts, a háttérben maximális hangerővel szól kedvenc jazz rádióm, a nap hét ágra süt s a Keleti Szél, nos ő is pihen (ami nagy csoda s értékelni való egy szigeten). Kezdődhet a nap!
Reggeli után egy nagyot bicikliztem, bőröm csak úgy sziporkázta magába a nap sugarait míg a szemem a táj szépségén ámult bámult. Igen biza jól látja kend nemzeti parkokon egész hadán vezet a bicikli út.


 Mire hazaértem nagyon megéheztem. Benézve a hűtőszekrénybe...egy karfiolra s egy brokkolira esett a választás. Jó forró, sós vízbe gyorsan beleteszed a virágokra szedett zöldségeket, aztán magukra hagyod lubickoljanak. Addig vettem a halrudacskákat s kisütöttem. Mikor jól megpuhultak a zöldségek, ki a vízből be egy üvegtálba ráreszeltem jó fűszeres texeli sajtot s be a sütőbe kicsit piruljanak. Közben készítettem egy tejfölös szózt: a Knorrtól groentesaus névre hallgat habverővel egy pohár vízzel fellobbantod s 2 perc kész is van.
Az eredmény egy egészséges könnyed ebéd.
Az ébéd mellé egy száraz francia bor dukált az ízek, aromák még nagyobb élvezetéért.
Sauvignon Blanc kiemelkedően népszerű ropogós, száraz, aromatikus és világszerte kiválóan elkülöníthető borokat termő fajta. Intenzív bodzavirág illattal, harmonikus savakkal rendelkező bor, amelyet halakhoz, sajtokhoz, fehér húsokhoz ajánljuk aperitífként, valóban kissé behűtve melegen ajánlom.:)
 A desszert: palacsinta cukorsziruppal ami a hollandok nagy kedvence. Én egy kicsit megbolondítottam eperrel, amely a természetes fruktóz tartalmával ellensúlyozta a számomra kissé émelygősen édes cukorszirupot no meg persze pár korty bor.

Jó étvágyat vagy ahogy errefelé mondják Bon Appétit !
Egy kis zene a pillanat jobban átéléséért.:)

1 megjegyzés:

Mifele hollandok ezek? Bon appetit helyett azt kene mondjak, hogy Smakelijk!

Bar lehet, hogy kevesbe nacionalistak mint a flamandok es nem felnek annyira a francia kifejezesektol. :)